Održavanje automobila je jedna od većih stavki u kućnom budžetu, ukoliko vlasnik želi da se vozi bezbedno. Prema nalazima Evropske komisije, troškovi popravke i održavanja automobila učestvuju sa oko 40 odsto u ukupnim izdacima njihovih vlasnika. Zato je, u želji da se smanji visoka cena održavanja vozila, u EU od 1. juna prošle godine na snazi set propisa, koji ima za cilj sprečavanje zloupotreba garancije proizvođača vozila, koji zahtevaju da se servisiranje obavlja isključivo u „ovlašćenim servisima“. U Srbiji, u kojoj je garantni rok za nove automobile od dve do sedam godina, vlasnici nemaju izbora. Čak i obična zamena ulja mora da se obavi isključivo u ovlašćenim servisima. Pri tome, garancija može da se izgubi, a za ugradnju TNG uređaja, alarma, kuke, pa čak i radija u „neovlašćenom“ servisu je, skoro po pravilu, oko 30 odsto jeftinije.
Održavanje automobila je jedna od većih stavki u kućnom budžetu, ukoliko vlasnik želi da se vozi bezbedno.
Prema nalazima Evropske komisije, troškovi popravke i održavanja automobila učestvuju sa oko 40 odsto u ukupnim izdacima njihovih vlasnika.
Zato je, u želji da se smanji visoka cena održavanja vozila, u EU od 1. juna prošle godine na snazi set propisa, koji ima za cilj sprečavanje zloupotreba garancije proizvođača vozila, koji zahtevaju da se servisiranje obavlja isključivo u „ovlašćenim servisima“.
U Srbiji, u kojoj je garantni rok za nove automobile od dve do sedam godina, vlasnici nemaju izbora. Čak i obična zamena ulja mora da se obavi isključivo u ovlašćenim servisima. Pri tome, garancija može da se izgubi, a za ugradnju TNG uređaja, alarma, kuke, pa čak i radija u „neovlašćenom“ servisu je, skoro po pravilu, oko 30 odsto jeftinije.
Ponuđene garancije trebalo bi dobro proučiti. Često je ona uslovljena pređenom kilometražom, a, po pravilu, nije sveobuhvatna. Posebni uslovi važe za motor, posebni za boju, karoseriju, pneumatike.